Prototypy Dark Horse to świadome wdrażanie śmiałych i szalonych pomysłów. Nazwa Dark Horse wywodzi się z wyścigów konnych, w których „czarny koń” ma najmniejsze szanse na wygraną, ale jednocześnie osiągnąłby największy zysk, gdyby tylko wygrał.Oczywiście doświadczenie pokazuje, że rzadko wdrażamy te najbardziej szalone pomysły. A z drugiej strony, warto przekraczać granice. To właśnie te szalone pomysły prowadzą do nowych modeli biznesowych i radykalnych innowacji. Ta metoda jest przydatna, jeśli chcesz kwestionować obecną sytuację i pożądane są radykalne innowacje.

Jak to zrobić? 

1. Wybierzcie najbardziej szalone pomysły, które wyłoniły się podczas ideacji.

2. Zbudujcie prosty, namacalny prototyp wybranego pomysłu.

3. Potestujcie go z użytkownikami i zobaczcie, co z tego wyszło 😉 

Kiedy będzie trudno?

Szczególnie w organizacjach konserwatywnych lub hierarchicznych trudno jest skutecznie zastosować tę metodę. W takich przypadkach podejście to często uznaje się za marnowanie czasu a członkowie zespołu nie mają odwagi pójść niekonwencjonalnymi ścieżkami.

Wyjaśnij, że wcale nie chodzi o to, żeby te rozwiązania wdrażać.  A o co? Zobacz na ponizszych obrazku.