Większość dostawców usług próbuje sama się domyślić, czego potrzebuje klient, zamiast po prostu zastosować zasadę „Just ask your customer. Really.”

Nawet jeśli już wiemy, że pytanie klienta o to, co myśli o nas jest lepsze, niż domyślanie się tego – często nie wiemy… czego nie wiemy.

Co chcesz wiedzieć o kliencie? Czy na pewno wiesz, o co chcesz go zapytać, jeśli będziesz z nim rozmawiać?

Ważne pytania do klienta – zadawaj je przy każdej możliwej okazji.

  • Jak dokonuje wyborów między usługami?
  • Co/Kto wpływa na jego decyzję?
  • Jakimi nowymi usługami może być zainteresowany?
  • Dlaczego wybrałby konkurencję?
  • Dlaczego nie skorzystałby z usługi?
  • Najlepsze i najgorsze doświadczenia klienta z twoją usługą lub podobnymi konkurencji.
  • Dlaczego poleciłby jakąś usługę? Co skłoniłoby go do polecenia?
  • „Co gdyby” What if…