Większość dostawców usług próbuje sama się domyślić, czego potrzebuje klient, zamiast po prostu zastosować zasadę „Just ask your customer. Really.”
Nawet jeśli już wiemy, że pytanie klienta o to, co myśli o nas jest lepsze, niż domyślanie się tego – często nie wiemy… czego nie wiemy.
Co chcesz wiedzieć o kliencie? Czy na pewno wiesz, o co chcesz go zapytać, jeśli będziesz z nim rozmawiać?
Ważne pytania do klienta – zadawaj je przy każdej możliwej okazji.
- Jak dokonuje wyborów między usługami?
- Co/Kto wpływa na jego decyzję?
- Jakimi nowymi usługami może być zainteresowany?
- Dlaczego wybrałby konkurencję?
- Dlaczego nie skorzystałby z usługi?
- Najlepsze i najgorsze doświadczenia klienta z twoją usługą lub podobnymi konkurencji.
- Dlaczego poleciłby jakąś usługę? Co skłoniłoby go do polecenia?
- „Co gdyby” What if…