Koniec roku to zwykle czytanie ze szklanych kul – bardziej lub mniej połączone z wyciąganiem wniosków z badań. Zajrzyjcie do poniższych raportów i za rok sprawdźcie, kto dobrze przewidywał 🙂 Na ostatnim miejscu raport, który zajął się właśnie sprawdzaniem, co się sprawdziło …

ERICSSON

Trendy konsumenckie 2030.
https://www.ericsson.com/en/reports-and-papers/consumerlab/reports/10-hot-consumer-trends-2030-the-everyspace-plaza
Kiedyś producent elektroniki, a dziś potężny instytut naukowo-badawczy przedstawia wizję 10 trendów które zdominują nadchodzącą dekadę.
https://emag.directindustry.com/ericssons-10-consumer-trends-for-2030-infographics/
Tutaj w formie infografiki

THE ECONOMIST

https://www.economist.com/the-world-ahead/2021/11/08/ten-trends-to-watch-in-the-coming-year
Największy tygodnik ekonomiczny na świecie wskazuje, czego można się spodziewać w najmniej przewidywalnych ekonomicznie czasach w tym wieku.

IPSOS

Ipsos Global Trends
https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/publication/documents/2021-11/ipsos-global-trends-2021-aftershocks-and-continuity.pdf
Instytut badawczy, znany głownie z opracowań sondażowych, przedstawia obszerny raport dotyczący trendów dla post-pandemicznego świata.

FORD

Ford’s 2022 Trends
Coroczny raport dot. trendów od Forda, skupia się na 6 przestrzeniach: mobilność, planeta, produktywność, innowacje i wiedza, tożsamość i rodzina.

DAZED

2031: A Future World, the report
https://dazed.studio/media/kysdzf3w/dazedmedia_2031afutureworld_thereport.pdf
Agencja kreatywna współpracująca z największymi markami na świecie prezentuje swoją wizję przyszłości. Najważniejsze trendy podzielone na 4 segmenty: komunikacja, rozrywka, estetyka i tożsamość.

FORESIGHT FACTORY

Foresight Factory Trending 2022
http://www.foresightfactory.co/wp-content/uploads/2021/10/T22_Report_Prospects.pdf
FF to znani badacze trendów, a ich raporty są czytane co roku przez tysiące osób. Opracowanie przedstawia najważniejsze trendy konsumenckie na nadchodzący rok.

WETRANSFER

WeTransfer Ideas Report 2021
https://wetransfer.com/ideas-report/2021/intro
Raport powstały na podstawie 10,000 ankiet przedstawicieli branży kreatywnej z 135 krajów, skupiony na 5 kluczowych obszarach.

——
Media & Marketing
——

CMI

CMI Content Marketing Institute Content Marketing 2022
https://contentmarketinginstitute.com/2021/10/b2b-power-content-marketing-research/
Raport o prężnie rozwijającym się content marketingu.

DENTSU

Dentsu 2022 Media Trends
https://www.dentsu.com/news-releases/dentsu-reveals-its-2022-media-trends#top
Opracowanie giganta social mediów i ecommerce, skupiającego się w okół 3 megatrendów: Przedłużona pandemia, obywatelstwo marki i tożsamość.

DELOITTE & ADOBE

Deloitte & Adobe 2022 Experience Management
https://unleash-experience-management.com/tech-lp/experience-management
Raport powstały we współpracy Deloitte z Adobe; skupia się na 7 trendach w budowaniu i zarządzaniu doświadczeniami online .

FALCON

Falcon Digital Marketing Trends 2022
https://www.falcon.io/handbooks/2022-digital-marketing-trends/
Twórcy popularnej platformy dla marketerów online przedstawiają wizję 10 trendów, które będą miały największy wpływ na komunikację w sieci w nadchodzącym roku.

IN CLEAR & BRANDWATCH

In Clear Focus & Brandwatch ecommerce in 2022
https://www.bigeyeagency.com/podcast/ecommerce-in-2022-and-beyond/
Raport w formie podcastu (w linku jest też transkrypcja) – omówienie najważniejszych trendów ecommerce z naciskiem na ich praktyczne zastosowanie.

DELOITTE

Deloitte Global Marketing Trends 2022
https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/articles/us164911_gmt_2022_master/DI_2022-Global-Marketing-Trends.pdf
Jeden z najbardziej szczegółowych i szeroko opisanych raportów dotyczących makrotrendów w marketingu. Must-see dla każdego kto ma biznes online-first.

FORRESTER

Forrester Predictions 2022
https://www.forrester.com/predictions/#guide
Raport agencji konsultingowej z podziałem na trendy technologiczne, marketingowe, branżowe oraz Customer Experience z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.

HILTON

Hilton Travel Trends 2022
http://view.ceros.com/hilton/hilton-2022-trends-report/p/3
Jedna z największych sieci hotelowych świata przedstawia zmiany, jakie czekają branżę wypoczynkową. Szeroki, bardzo ciekawe i często zaskakujący raport.

KANTAR

Kantar Media Trends and Predictions 2022
https://www.kantar.com/campaigns/media-trends-and-predictions-2022
Najważniejsze trendy w przestrzeni mediów i komunikacji, przedstawione przez jedną z największych firm badawczych na świecie.

ORACLE

Oracle Top 6 Marketing Trends 2022
https://www.oracle.com/oce/dc/assets/CONTEA0AD36E52D742DEA79F7971883A940E/native/LPD400177754-Marketing-Trends-Report-eBook.pdf?elqTrackId=7a57f2014a734abfbf0e7d3ebbba7c65&elqaid=114813&elqat=2
Opis sześciu najważniejszych trendów marketingu online według ekspertów z Oracle. Krótki i konkretny raport.

PWC

PWC Digital Advertising 2022
https://www.pwc.com/us/en/industries/tmt/library/assets/pwc-iab-2022-outlook.pdf
Raport PWC dotyczący branży marketingu online na nadchodzący rok. Przejrzysty, skupiony głównie na 2 obszarach: oczekiwania konsumentów, zmiany regulacji prawnych.

——
Social Media
——

INSTAGRAM

Instagram
2022 Instagram Trend Report
https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-trends-2022
Raport jednej z najważniejszych sieci społecznościowych na dzisiejszym rynku. Kompaktowe i konkretne opracowanie skupione na trendach, które będą wywierać wpływ na  Instagramie w nadchodzących miesiącach.

FANBYTE

Fanbyte 2022 Tiktok playbook
https://fanbytes.co.uk/wp-content/uploads/2021/09/The-2022-TikTok-Playbook-2.pdf
Założony w 2016 roku TikTok ma już ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie z czego 60% to przedstawiciele Gen Z, którzy stanowią nawet ogółu 40% konsumentów. Raport Fanbyte zawiera praktyczne inspiracje i trendy dla marek o profilu FCMG.

ESSENCE

Essence Social Commerce 2022
https://assets.ctfassets.net/puoqjhq4x55s/OmUxgbTQonRrUbIhgMJPG/2b116d0e0b767c4906534ea89ed4f7f5/Essence__Social_Commerce_2021.pdf
Szerokie omówienie trendów wśród kupujących online z naciskiem na kanały social media. Dużo twardych danych przedstawionych w bardzo przystępny sposób.

LATER

Later Influencer marketing trends 2022
https://later.com/blog/influencer-marketing-trends/
8 najważniejszych trendów, które wpłyną na jeden z najszybciej rosnących rynków marketingu – współprace z influencerami.

PINTEREST

Pinterest Predictions we got right in 2021
https://business.pinterest.com/pl/insights/the-trend-predictions-pinterest-got-right-2021/
Pinterest zrobił niecodzienną rzecz i zanalizował, jakie trendy udało mu się przewidzieć w zeszłorocznym raporcie. Ich skuteczność to 8/10. Raport na 2022 dostępny tutaj: https://business.pinterest.com/pl/pinterest-predicts/