Walk and Talk: spotkanie, które odbywa się podczas spaceru, zamiast w biurze, sali szkoleniowej czy kawiarni. Są badania, które dowodzą, że chodzenie prowadzi do rozwoju kreatywnego myślenia. Pewnie i na własnej skórze udało ci się doświadczyć tego, że spacery są bardziej produktywne niż tradycyjne spotkania siedzące. To w sumie najtańszy sposób na wzrost kreatywności. Koszty związane organizacją takiego spotkania są prawie zerowe. I dodatkowo, w czasach, kiedy wszyscy siedzimy więcej, dłużej, częściej przed ekranami – są zbawienne dla naszego zdrowia psychicznego i fizycznego. Przetestujcie takie spotkania w praktyce- także w takiej formie, kiedy każdy z grupy idzie na spotkanie swoją trasą a wszyscy łączycie się w grupowej rozmowie audio. To świetny pomysł do wprowadzenia jako element szkoleń i warsztatów (online i offline) czy spotkań grupy projektowej.

Spróbuj! Podrzucam kilka praktycznych wskazówek.

  1. Daj uczestnikom wcześniej znać, że spotkanie albo część szkolenia odbędzie się w tej formie. Nie możesz ich w żaden sposób zaskakiwać. Muszą się odpowiednio ubrać i zdecydować, gdzie pójdą, przygotować sobie np. wodę, przekąskę itp.
  2. Zadbaj o to, żeby uczestnicy zapewnili sobie dobre słuchawki i dobrą jakość połączenia telefonicznego.
  3. Przetestuj z jakiej aplikacji będziecie korzystać i sprawdź, czy ma wersję mobilną. Przetestuj ją.
  4. Prześlij uczestnikom instrukcję instalacji aplikacji. Przetestujcie ją na innym, wcześniejszym spotkaniu, jeszcze nie na spacerze.
  5. Jeśli planujesz dyskusję – grupa do 4 osób będzie dobra. Jeśli jednak myślisz o wykorzystaniu spaceru dla wykładu, możesz mieć wiekszą grupę.
  6. Dużą grupę podziel na mniejsze grupy robocze, które podzielą się wnioskami ze wszystkimi, kiedy już wrócą przed ekran.
  7. Przygotuj plan takiego spotkania. Weź go ze sobą na spacer. Pilnuj agendy.
  8. Miejsce na łatwe do zrobienia notatki (mały notes, w którym wygodnie pisać bez stołu) się przyda.
  9. Możesz zamienić notes na dyktafon. Pamiętaj o zapisaniu najważniejszych pomysłów i ustaleń.
  10. Spotkanie to nie przerwa od pracy czy szkolenia. Największym wyzwaniem jest prawdopodobnie sprzedaż tego pomysłu współpracownikom i zaangażowanie ich – szczególnie, jeśli pomysł jest nowy w Twojej firmie.
  11. Wprowadzaj ciekawe zadania – może podzielicie się zdjęciami z najciekawszych miejsc na spacerze? Może coś was zainspirowało w okolicy i może zostać wykorzystane w czasie waszej pracy? Często wykorzystuję spacer w czasie pracy z zespołem, kiedy pojawia się czas poszukiwań rozwiązań problemu i propozycje rozwiązań, przyniesionych ze spacerów, są często pozytywnie zaskakujące !

No więc, wyjdź na spacer!

A jak już wrócisz, zapisz się na webinar o Design Thinking