Walk and Talk: spotkanie, które odbywa się podczas spaceru, zamiast w biurze, sali szkoleniowej czy kawiarni. Są badania, które dowodzą, że chodzenie prowadzi do rozwoju kreatywnego myślenia. Pewnie i na własnej skórze udało ci się doświadczyć tego, że spacery są bardziej produktywne niż tradycyjne spotkania siedzące. To w sumie najtańszy sposób na wzrost kreatywności. Koszty związane organizacją takiego spotkania są prawie zerowe. I dodatkowo, w czasach, kiedy wszyscy siedzimy więcej, dłużej, częściej przed ekranami – są zbawienne dla naszego zdrowia psychicznego i fizycznego. Przetestujcie takie spotkania w praktyce- także w takiej formie, kiedy każdy z grupy idzie na spotkanie swoją trasą a wszyscy łączycie się w grupowej rozmowie audio. To świetny pomysł do wprowadzenia jako element szkoleń i warsztatów (online i offline) czy spotkań grupy projektowej.
Spróbuj! Podrzucam kilka praktycznych wskazówek.
- Daj uczestnikom wcześniej znać, że spotkanie albo część szkolenia odbędzie się w tej formie. Nie możesz ich w żaden sposób zaskakiwać. Muszą się odpowiednio ubrać i zdecydować, gdzie pójdą, przygotować sobie np. wodę, przekąskę itp.
- Zadbaj o to, żeby uczestnicy zapewnili sobie dobre słuchawki i dobrą jakość połączenia telefonicznego.
- Przetestuj z jakiej aplikacji będziecie korzystać i sprawdź, czy ma wersję mobilną. Przetestuj ją.
- Prześlij uczestnikom instrukcję instalacji aplikacji. Przetestujcie ją na innym, wcześniejszym spotkaniu, jeszcze nie na spacerze.
- Jeśli planujesz dyskusję – grupa do 4 osób będzie dobra. Jeśli jednak myślisz o wykorzystaniu spaceru dla wykładu, możesz mieć wiekszą grupę.
- Dużą grupę podziel na mniejsze grupy robocze, które podzielą się wnioskami ze wszystkimi, kiedy już wrócą przed ekran.
- Przygotuj plan takiego spotkania. Weź go ze sobą na spacer. Pilnuj agendy.
- Miejsce na łatwe do zrobienia notatki (mały notes, w którym wygodnie pisać bez stołu) się przyda.
- Możesz zamienić notes na dyktafon. Pamiętaj o zapisaniu najważniejszych pomysłów i ustaleń.
- Spotkanie to nie przerwa od pracy czy szkolenia. Największym wyzwaniem jest prawdopodobnie sprzedaż tego pomysłu współpracownikom i zaangażowanie ich – szczególnie, jeśli pomysł jest nowy w Twojej firmie.
- Wprowadzaj ciekawe zadania – może podzielicie się zdjęciami z najciekawszych miejsc na spacerze? Może coś was zainspirowało w okolicy i może zostać wykorzystane w czasie waszej pracy? Często wykorzystuję spacer w czasie pracy z zespołem, kiedy pojawia się czas poszukiwań rozwiązań problemu i propozycje rozwiązań, przyniesionych ze spacerów, są często pozytywnie zaskakujące !
No więc, wyjdź na spacer!
Kilka dodatkowych polecajek znajdziesz tu: